91. Pinksterweekend

Vorig weekend was het Pinksteren. En traditiegetrouw gaat de familie van Frida dan een weekend weg. Ik had dit al eens eerder mogen meemaken, maar deze keer gingen we kamperen. En dit jaar waren we compleet. En dat is wel bijzonder.

Aanvankelijk had ik niet veel energie, of liever goesting zoals ze in Vlaanderen zeggen, want de Egyptereis zat nog behoorlijk in mijn lijf. Het was nog niet echt gelukt om bij te tanken, maar ik was zeker niet van plan om de party-pooper van het gezelschap te zijn, dus vol goede moed zijn we zaterdagmorgen met een volbepakte auto naar camping de Flaasbloem in Chaam gereden. De rest van het gezelschap was daar de avond ervoor al gearriveerd en die lagen minimaal twee buien op ons voor. Maar bij onze aankomst was het droog en dat bleef het een groot deel van het weekend.

De Flaasbloem is ruim opgezet en heeft een zwemmeer en, zo heb ik begrepen, een zwembad. Ik heb van beide geen gebruik gemaakt, al had ik het meer wel een kans willen geven als het op zondag iets warmer was geweest. Met het noemen van de zwemgelegenheden heb ik de belangrijkste recreatiemogelijkheden van het kampeerterrein ook direct genoemd. Maar gelukkig hadden we zelf vertier bij ons in de vorm van spelletjes, boeken, telefoons, e-readers, badminton, Kubb en Mölkky. De laatste twee licht ik er graag even uit. 

Zowel bij Kubb als bij Mölkky moet je met een houten stok andere houten dingen omgooien. Dat ging me beter af dan ik op voorhand had durven voorspellen. Ik vermoed dat al dat Petanque (Jeu de boules) tijdens de vakanties in Frankrijk nu zijn vruchten afwierp. Het leverde mij aan het eind van het weekend de fietsbel op die brouwerij ‘T IJ bij de bieraankoop had geschonken. Of het nou echt mijn spelkwaliteit was die mij deze prijs deed toevallen, bleef onduidelijk, maar dat maakt me niet uit. Mijn trofee heeft de plaats van mijn oude fietsbel ondertussen ingenomen.

Zoals ik in het begin aangaf, waren we compleet. Dat houdt in het geval van deze familie in dat Frida haar ouders er waren, haar zus, zwager en de drie kinderen, de kinderen van Frida, haar ex Sander, zijn vriendin en haar twee kinderen. Zo waren we met Kerst en Pasen ook compleet. Ik ben blij dat dat kan. Het is goed voor de kinderen. Daarbij is Sander een veel betere grillmaster dan ik zou kunnen zijn (en de barbecue is op zaterdag- en zondagavond de grootste bron van voedsel geweest). En ik kan met hem en zijn vriendin erg lachen.

Terwijl in Limburg de campinggasten wegspoelden of ondergebracht werden in hotels, vreesden wij vergeefs code geel, maar konden we op maandag de tenten nagenoeg droog inpakken. Een geslaagd weekend, al hebben we verzuimd de groepsfoto te maken. Dat is eigenlijk onderdeel van de traditie, maar door onder meer corona is de laatst ingelijste Pinksterweekendfamiliefoto alweer vijf jaar oud. Hopelijk is volgend jaar de hele plusfamilie weer compleet aanwezig.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.